Missa inte Spårvagnsstädernas höstseminarium

Välkommen att vara med på Spårvagnsstädernas höstseminarium den 17:e november klockan 9-12 i Stockholm. Temat kommer vara tillgänglig design, med fokus hur designprocessen går till med särskilda inspel från spårvägarna i Århus och Lund. En spännande höstaktivitet för dig som är tjänsteman, politiker, operatör eller bara är intresserad av tillgänglighetsfrågor i allmänhet. Anmäl dig nu!

Tillgänglighet för människor med olika sorter av funktionsvarianter är en av spårvägens stora tillgångar. Rätt designad gör spårvägen det lättare för exempelvis människor med synnedsättning, rörelsehinder eller mycket bagage att resa i kollektivtrafiken. Men hur går det till praktiken att designa en tillgänglig spårväg? Var behöver fokus ligga? Vilka fallgropar finns det?

På Spårvagnsstädernas höstseminarium kommer vi bland annat att få lyssna på erfarenheter från Holscher design och IDOM, två företag som varit involverade i designprocessenför spårvägen i Århus respektive Lund. Fler föreläsare kan tillkomma då programmet fortfarande är under upparbetning.

Seminariet avslutas med lunch klockan 12. Arrangemanget är öppen för dig som är ansluten till en organisation som är medlem, associerad medlem i Spårvagnsstäderna eller som är särskilt inbjuden gäst.

>> Klicka här för att komma till program och anmälan